Grande Finale Mantorp 2022
Mantorp Park 2022-09-30 - 2022-10-01

Resultatlistor


Formula Nordic
  Kval
  Heat 1
  Heat 2

Ginetta GT5 Challenge
  Kval
  Heat 1
  Heat 2

Porsche Carrera Cup Scandinavia
  Kval
  Kval 2
  Heat 1
  Heat 2

Porsche Sprint Challenge Scandinavia
  Kval
  Heat 1
  Heat 2

Radical Cup Scandinavia
  Kval
  Heat 1
  Heat 2

STCC
  Kval
  Kval 2
  Heat 1
  Heat 2
  Heat 3

V8 Thunder Cars
  Kval
  Kval 2
  Heat 1
  Heat 2



Antal tävlande: 119

Racerapport

Spännande final avslutade årets säsong i Formula Nordic

Formula Nordics kval blev rena rysaren. Benjamin Fuglesang inledde bäst och hade pole i några varv, sedan var det Linus Granfors och Philip Victorsson som turades om att ta pole var sin gång. I princip alla förare förbättrade sina tider för varje varv som gick, ungefär som när man kör på en upptorkande bana. Det blev till sist Victorsson som tog pole före Granfors och Fuglesang.

Victorsson tog ledningen från pole i första racet. Fältet låg tätt samlad ned för den långa rakan. Granfors visste att det fanns bra fäste i innerkurvan så han gjorde en fräck omkörning av både Victorsson och Fuglesang i slutet av rakan. Granfors fick en liten lucka till fältet, men mot slutet var Victorsson nästan ikapp. Granfors kunde dock hålla undan och ta sin första seger i klassen. – Det var skönt att ta ledningen redan på första varvet. Jag hade lite för högt däckstryck så däcken gick varma på slutet, men det räckte precis, sa Granfors. Victorsson kom tvåa och Fuglesang trea.

Jonathan Engström tog ledningen från pole i andra racet. Bakom honom var det kamp om placeringarna. Emma Wigroth startade från andra rutan, men tappade placering efter placering. Fuglesang jobbade sig upp till andraplatsen och började sätta press på ledande Engström. I ryggen på Fuglesang fanns Victorsson, Granfors och Wigroth. Fältet låg tätt samlat ända till mål. Engström lyckades hålla undan och ta sin första seger i klassen före Fuglesang, Victorsson, Granfors och Wigroth. – Det var skönt med en seger. Jag var ju den ende i klassen som inte hade en seger och när Granfors tog sin första seger tidigare idag bestämde jag mig för att göra allt för att vinna, sa Engström.

Victorsson vann Junior SM före Fuglesang och Granfors.

Bengt-Åce Gustavsson – www.racefoto.se

Robert Dahlgren STCC-mästare för fjärde gången efter Grande Finale på Mantorp

Robert Dahlgren skrev in sig i historieböckerna som STCC-mästare för fjärde gången när dammet lagt sig efter Grande Finale på Mantorp Park – den sista tävlingen med förbränningsmotorer i mästerskapet som elektrifieras till 2023.

Norrlänningen är nu en av bara tre förare som tagit fler än tre titlar jämsides Richard Göransson (5 st) och Thed Björk (4 st).

– Det känns så otroligt roligt med min fjärde titel på sex år med PWR Racing! Och dessutom säkrade vi alla tre titlarna i år, underbart! Att avrunda förbränningsmotorernas era med det här känns bara så rätt, säger Robert Dahlgren.

Axel Bengtsson skrällde i årets absolut sista tävling med debutseger och säkrade titeln i Junior-SM med elva poängs marginal över Hugo Nerman. Fjolårs-juniormästaren Oliver Söderström segrade i första tävlingen, men tvingades bryta den sista och tappade till tredje plats.

– Vi knöt ihop säcken riktigt ordentligt i sista tävlingen! Det är känns helt galet att ta min första STCC-seger. Ett enormt stort tack till alla i teamet som slitit så hårt för att vi skulle lyckas säkra tre titlar, säger Axel Bengtsson.

CUPRA-förarens seger innebar även att PWR Racing säkrade teamguldet för andra året i rad.

Tobias Brink plockade flest poäng av alla under finalhelgen med seger i andra tävlingen och tog hand om SM-silvermedaljen.

– Det har varit en fantastisk helg som började redan igår med dubbla pole och kvalvarvrekord. De två första tävlingarna var riktigt starka för mig och jag är sjukt nöjd med att ta min andra seger för året. Vi hoppades självklart på att kunnat utmana bättre om STCC-guldet, men meste poängplockare i finalen och en total pallplats får vi vara nöjda med, säger Tobias Brink.

Lestrup Racing Team-föraren Andreas Bäckman var närmaste utmanare till Robert Dahlgren inför finalen, men hade en tung inledning med noll poäng från såväl kvalet som första tävlingen.

Audi-föraren lyckades dock klättra till en andraplats i sista tävlingen som gav nog poäng för att han skulle säkra SM-bronset.

– Min målsättning var att utmana Dahlgren om guldet inför finalen. Men det blev ändå ett bra slut på året med en pallplats. Ett stort tack till teamet för ett riktigt bra år, speciellt avslutningen, och nu blickar vi framåt med spänning, säger Andreas Bäckman.

Det norska stjärnskottet Marius Solberg Hansen tog hand om privatförartiteln efter en imponerande debutsäsong i STCC där han lyckades säkra en pallplats.

– Vi har lärt oss otroligt mycket under vårt debutår med ett hårt mästerskap. Totalt sett är vi nöjda och hoppas att vi ses till nästa år, säger Marius Solberg Hansen.

STCC-finalen 2022 markerar även slutet på nuvarande TCR-reglementet då mästerskapet blir elektriskt till 2023 och gör sitt fjärde byte av reglemente sedan starten 1996.

2023 introduceras det elektriska reglementet EPWR och prototypen PWR002 visades upp för finalpubliken på Mantorp Park som kördes av Formula E-föraren Joel Eriksson.

– Vilken avslutning vi fick på den här eran! Vi har haft en konkurrenskraftig och spännande 2022-säsong där vi har krönt fyra värdiga mästare i form av Robert Dahlgren, PWR Racing, Axel Bengtsson och Marius Solberg Hansen. Nu blickar vi framåt mot den största förändringen för STCC sedan starten 1996 med elektrifieringen till 2023. Med det nya elektriska reglementet så skapar vi en klimatsmart form av racing som är högaktuell för den elektriska revolution som sker inom automotive-branschen och samtidigt sätter underhållningen för både publiken och förarna på banan i främsta rummet. Framtiden ser tveklöst både ljus och spännande ut för STCC, säger Micke Bern, vd för STCC.

Johan Meissner - STCC

Femte titeln för Lukas Sundahl och storslam för Micke Kågered Racing i Porsche Carrera Cup Scandinavia
01 oktober 2022, 19:47

Lukas Sundahl från Växjö erövrade under lördagen sin femte raka titel i Porsche Carrera Cup Scandinavia. Den 26-årige smålänningen, som säkrade titeln i en mycket spännande och dramatisk final på Mantorp Park, blev också svensk GT-mästare. Efteråt firade Sundahl tillsammans med sitt guldteam, Micke Kågered Racing. Det Linköpingsbaserade teamet tog nämligen storslam med alla tre titlar i mästerskapet. Dalkarlen Andreas Ahlberg vann nämligen klassen Porsche Approved Cup och tillsammans med Albin Wärnelöv erövrade Sundahl och Ahlberg även teamguldet.

Det blev en synnerligen händelserik och dramatisk finalhelg i Porsche Carrera Cup Scandinavia, som bjöd storpubliken i Östergötland på ett 25 bilar starkt startfält kryddat IndyCar-stjärnorna, gästförarna Marcus Ericsson och Felix Rosenqvist.
Den sistnämnde hamnade i fokus i det inledande heatet där han blev dömd för ett misslyckat försök att ta sig om ledande Marcus Annervi på det sista varvet.
Incidenten bäddade för Ola Nilsson. Han rullade i mål som segrare före Emil Persson och Hampus Ericsson och gick därmed upp i delad ledning med Lukas Sundahl, som fick nöja sig med femte plats.
Läget inför säsongens sista och helt avgörande race var därmed bästa tänkbara ur publiksynpunkt: 228 poäng för både Sundahl och Nilsson. Först i mål i det avslutande heatet skulle bli mästare.

Nilsson bestraffad
Sundahl skaffade sig bäst utgångsläge genom en bra start, där han tog sig om Nilsson och gick ut som trea bakom Annervi och Persson. Nilsson var aggressiv inledningsvis och nästan förbi Sundahl i den sista kurvan på det första varvet.
Sedan gled Sundahl förbi för att på nytt bli hotad bakifrån av Nilsson i slutet på det 30 minuter långa racet. I ett sista försök att ta sig om råkade Nilsson stöta till Sundahl som for av banan och tappade ända ner till åttonde plats.
Nilson tog målflagg som trea bakom Annervi, som fick sin revansch, och Persson. Men var han verkligen mästare? Ja, i en timme ungefär. Sedan kom beskedet att Nilsson bestraffats med tidstillägg som gjorde att han placerades bakom Sundahl i såväl epilogen som i mästerskapstabellen.

Starten avgörande
– Jag kände att jag måste gå för det och provade på insidan. När man väl bestämt sig så är man där, och då hade Lukas behövt lämna mer utrymme. Jag tycker att han styrde in lite abrupt, men accepterar domslutet, sa Nilsson som inte var jättebesviken efteråt.
– Nej, Lukas är en värdig mästare och vi är grymt nöjda med andra plats i en mycket bra säsong totalt sett.
Lukas Sundahl var självklart också mycket belåten efteråt. Även om det dröjde innan han och teamet fick jubla.
– Efter incidenten skrek pappa i lurarna att jag skulle fortsätta köra och att händelsen var under utredningen. När jag sedan fick se filmen på omkörningsförsöket var jag säker på att Ola skulle få en bestraffning, sa Sundahl vars start avgjorde.
– Med tanke på läget i tabellen och att vi stod bredvid varandra i andra startled så visste jag att starten var allt. Jag gjorde som på Rudskogen senast, smög upp på insidan och den här gången lämnade han lite plats, sa Sundahl som verkligen fick kämpa för sin femte titel.
– Det här har inte varit min bästa säsong. Det har varit mycket strul med avåkningar och lite tekniska problem, men den som har mest poäng när man går i mål i det sista heatet vinner titeln.

Nöjd trea
Emil Persson var en annan glad Porsche-förare på Mantorp Park. Dubbla andraplatser gjorde att han för första gången tog en medaljplats i mästerskapet.
– Skön revansch för i fjol då jag missade med en enda poäng. Vi har blivit snabbare och snabbare under hela säsongen och nästa år kommer vi tillbaka för att vinna, säger KMS-förarern.

Snyggt avslut?
Mungiporna uppåt var det även på Andreas Ahlberg, mästaren i Porsche Approved Cup, klassen för Porsche 911 GT3 Cup (991 II). Han kom till finalen med en ledning på tio poäng till Hannes Morin från Umeå. Den sistnämnde var vassast i kvalet, erövrade två bonuspoäng för den insatsen och såg ut att bjuda upp till verklig fight om titeln.
Ahlberg ville emellertid annat, gjorde ett fantastiskt bra förstavarv i det inledande heatet där han passerade fem förare inklusive Morin. När den sistnämnde sedan körde av och tappade flera placeringar kunde Ahlberg koppla ett grepp på titeln som räckte även över det avslutande racet.
Titeln var Andreas Ahlbergs första i karriären. Om det blir någon fortsättning kunde han inte svara på under lördagskvällen.
– Blir det inte det var det här i alla fall ett snyggt avslut, sa han och log.

Lockade storpublik
För ovan nämnda IndyCar-stjärnor Marcus Ericsson och Felix Rosenqvist blev det ett blandat resultat i finalen. Felix blev som sagt bestraffad i det första heatet och i det andra kanade han av i ett försök att ta sig upp i fältet. Därför blev det bara nionde plats, och faktiskt första gången han missade pallen i sina gästspel i Porsche Carrera Cup.
För Marcus Ericsson var det här hans första inhopp i mästerskapet. Ovan vid bil och bana svarade han för en stark prestation genom att erövra åttonde och femte plats.
Ericsson och Rosenqvists medverkan var uppskattad på publikplats och själva trivdes de på Mantorp Park och i Porsche Carrera Cup.
– Jag visste när jag kom hit att det skulle bli extremt svårt. Jag har aldrig gjort ett varv i en GT-bil och att hoppa in och tro att man ska köra ifrån alla här är inte realistiskt. Jag var mest med för att ge tillbaka till de svenska motorsportfansen, men hornen växer alltid ut så det var kul att ändå kunna avsluta med en femteplats, sa Ericsson med ett leende.

Bredvid stod lillebror Hampus och såg ännu gladare ut. Han besegrade ju brorsan, Indy 500-vinnaren, i båda racen.

Jerker Johansson - Porsche

Jesper Ramsberg dominerade på Mantorp Park.

Efter att ha varit klart snabbast under kvalkörningen följde Jesper Ramsberg upp den insatsen med två segrar när Ginetta GT5 Challenge avslutade säsongen på Mantorp Park.

I första heatet fick han dock kämpa sig fram efter att Kevin Blomberg tagit ledningen på första varvet. Ett tag var Jesper nere på tredje plats men när han åter tagit över tätposition drog han ifrån övriga och vann klart.
Bakom honom hände desto mer. Niklas Kristiansson fajtades i toppen när han kom utanför banan efter depåkurvan och hamnade i det daggvåta gräset. Efter en rad piruetter lyckades han ta sig upp på banan igen men var då rejält distanserad. Kevin Blomberg tog till slut hand om andraplatsen med Andreas Lundin som stark trea. Alexzander Kristiansson, Douglas Dahlström och Ola Gustafsson följde därefter, den senare bästa i Seniorklassen.
Näst bäste senior och sjua totalt var Kjell Zetterström, som körde sitt första Ginetta-race i Hampus Rydman vinnarbil från i år.

I årets sista tävlingsheat hade Hampus Rydman ”lånat tillbaka” bilen och startade sist då han inte kört kvalet. Samma situation för Claes Hoffsten som inte kört i klassen sedan 2019 men gjorde en bra insats genom att åka upp sig till elfte plats i första racet. I det andra blev det tyvärr en betydligt kortare resa för Claes. Emil Johansson fick en knuff från en konkurrent och for baklänges in i Hoffstens bil redan på första varvet. Säkerhetsbil kallades ut och när det åter var dags för race återstod dryga 10 minuter. Hampus Rydman avancerade som väntat genom fältet och nådde till slut ända upp till andra plats. Åt Jesper Ramsberg fanns inget att göra och han lyckades till och öka tempot mot slutet och sätta loppets snabbaste varv. Ramsberg och Rydman fick sällskap av Alexzander Kristiansson på prispallen sedan den senare kört förbi Robin Lassander på sista varvet. Peter Wiborg slutade femma och Kevin Blomberg sexa i ännu ett jämnt och spännande Ginetta-race.

Niklas Kristiansson vann Senior före Ola Gustafsson och Johan Thunholm.
Under kvällens prisutdelning – som skedde tillsammans med STCC och övriga klasser – delades priser ut till topptrion i RM: Hampus Rydman, Jesper Ramsberg och Kevin Blomberg.
Topp tre i Senior fick också sin tilldelning i ordningen Niklas Kristiansson, Ola Gustafsson och Kari Mäkinen.

Bland teamen var åter Cavaleno Racing med Ramsberg/Blomberg bäste poängplockare.

Leif Lindström - Ginetta

Nilsson och Akre delade på segrarna i Grande Finale

Det blev den redan klare Riksmästaren Andreas Nilsson och tvåan Stein Frederic Akre som delade på segrarna när V8 Thunder Cars avslutade säsongen med en riktig Grande Finale på Mantorp Park inför den största finalpubliken på många år, 11 000 åskådare. Det tjugofyra bilar starka startfältet bjöd på spännande racing med många fajter. Nilsson vann det första heatet och slutade trea i det andra vilket innebar att han har stått på prispallen i varje heat i år. En imponerande hög nivå och snygg avslutning på säsongen.

– Det har varit en enormt bra säsong där vi kom väl förberedda redan från start. Vi tog två segrar direkt i premiären och sedan dess har vi stått på pallen varenda gång, säger Andreas Nilsson. Det här var en otroligt rolig final med ett så stort startfält. Tjugofyra bilar är riktigt mäktigt.

Det första heatet fick dock en något antiklimaktisk avslutning efter en oerhört intensiv inledning. Det var hårda kamper genom hela fältet. Andreas Nilsson tog ledningen från pole position, tätt följd av Tommie Eliasson, finländaren Toni Lähteenmäki och Stein Frederic Akre och det var inte mer än en billängd mellan de fyra fram till det femte varvet då Lähteenmäki oavsiktligt vände Eliasson i F2-kurvan. Stein Frederic Akre passade på att smita upp på andraplatsen men då hade Andreas Nilsson ryckt åt sig en ordentlig lucka. När säkerhetsbilen kom ut något varv senare efter att Dennis Jurlestams bil behövde bärgas nere i Mjölbysvängen trycktes fältet ihop igen och det var upplagt för en spännande omstart. Men när säkerhetsbilen släppte fältet inför den sista kurvan var det bara start- och målrakan kvar att göra upp på. Det blev i praktiken målgång bakom säkerhetsbilen.

– Jag kunde dra upp en lucka och sen blev det säkerhetsbil. När säkerhetsbilen gick in trodde jag att vi hade ett varv kvar men så flaggade de av ändå, säger Andreas.

Det andra heatet inleddes lika intensivt som det första. Lähteenmäki tog ledningen från pole, före Stein Frederic Akre. Andreas Nilsson tog sig direkt upp på tredjeplatsen från sin fjärde startruta. Det var tätt hela vägen fram till mållinjen. Lähteenmäki var hårt pressad av Akre som på det näst sista varvet gjorde en makalös omkörning in i första kurvan och kunde pressa sig förbi finländaren. Varvet därpå kunde Akre köra över mållinjen som segrare i årets sista V8 Thunder Cars-race.

– Det gick bra men jag hade lite otur i starten, säger Stein Frederic. Omkörningen gick bra, det var fair racing av finländaren. Totalt sett har jag haft en del otur i år. Tre brutna race, det är inte bra men när jag väl har kommit i mål så har resultaten varit bra.

– Det var ett tajt race, seger var förstås målet men att komma på pallen är ändå okej, säger Toni Lähteenmäki som inte var alltför ledsen över att förlora segern efter Akres omkörning. Han utmanade och tog hem det. Det var hårt men fair.

I Riksmästerskapet, där Andreas Nilsson redan var klar mästare, slutade Stein Frederic Akre på en andraplats. Inför helgens tävlingar var det junioren Kristoffer Norling som låg trea men Conny Brorsson kunde med en femte- och sjätteplats sega sig upp på den sammanlagda prispallen.

I Juniormästerskapet blev det en stenhård uppgörelse mellan Nicke Svensson och Kristoffer Norling. Nicke avgick med mästerskapssegern efter att ha vunnit det sista heatet. Kristoffer blev inte bättre än fyra, hans enda placering utanför prispallen i juniorklassen i år. För Linus Holgersson blev Grande Finale en skön avslutning på en annars kämpig säsong. Linus tog sin första seger i det första heatet och följde upp med en andraplats i det andra heatet. Filip Engdahl var hela tiden med i fajten men fick nöja sig med en tredjeplats i det andra heatet. Det blev också hans placering i sammandraget.

Juniormästerskapet blev en stor succé i år där alla fyra deltagare visade att de kunde hänga med även i Riksmästerskapet trots att de inte kör med samma resurser som de större teamen. Ett kvitto på det är att Svensson, Norling, Engdahl och Holgersson slutade fyra, femma, sexa respektive nia i Riksmästerskapet.

I Super Star-mästerskapet, för förare 40 år och äldre, tog Conny Brorsson hem titeln för tredje året i rad. Tvåa blev debutanten Per-Olof Selerup före en starkt spurtande Robert Möller. Mats Nilsson, som gjorde comeback efter ett par säsongers bortavaro svarade för en fantastisk insats i finalen. En fjärde- och femteplats var lika med två segrar i Super Star-klassen.

Joakim Tärnström - V8TC

PRINS CARL PHILIP HUNDRAPROCENTIG - GUSTAVSSON SÄKRADE SILVRET

Prins Carl Philip gjorde det igen – vann även det andra och säsongens avslutande race i Porsche Sprint Challenge. Tvåa var Krister Andero och trea Aksel Lund Svindal. I kampen om medaljerna bakom klare mästaren William Siverholm säkrade Janne Gustavsson silver med en fjärdeplats. Kenneth Ahnelöv slutade först på tionde plats och fick därför nöja sig med tredjeplatsen totalt.

Prins Carl Philip lyckades snuva Krister Andero på ledningen i starten. Andero hade pole position, men förmådde inte försvara den mot prinsen – eller mot Janne Gustavsson som gjorde en kanonstart från sin sjätte position.
Gustavsson smet först emellan Aksel Lund Svindal och William Siverholm och lyckades därefter också ta sig förbi Andero.
– En av mina bättre starter, medgav Gustavsson, som emellertid inte lyckades behålla sin andraplats genom hela racet.
Både Andero och Lund Svindal lyckades nämligen ta sig om silvermannen från Lidköping.
– Vi tog en liten rövare med däcktrycket och det höll inte, sa Gustavsson som ändå var mycket nöjd efteråt.
– Skön revansch för fjorårets final där vi inte lyckades säkra en pallplats i mästerskapet. Då hade vi stolpe ut, i år var det stolpe in.
Gustavsson tog en raceseger i Anderstorp tidigare i somras. Då såg han ut att verkligen vara på gång.
– Men de två senaste deltävlingarna, Karlskoga och Rudskogen, har varit riktiga bottennapp. En kombination av bil och förare, säger Gustavsson och medger att han och teamet har några tunga veckor bakom sig.
– Men nu fick vi äntligen till det igen och killarna har verkligen kämpat för den här andraplatsen. Vi vaknade i tid.

Jerker Johansson - Porsche

3:E GÅNGEN GILLT FÖR NYA MÄSTAREN!

Med två oturssäsonger i ryggen där han har snubblat på målsnöret och skjutit stolpe ut fick Stevan Petrovic i lördags kväll lyfta segerbucklan i Radical Cup Scandinavia 2022.

Han gjorde saken klar redan i helgens första race genom att hålla sig framför utmanaren Jörn Martin Aalerud från pole position. När Aalerud tyvärr fick byta loppen med tekniska problem, blev det en enkel resa för Petrovic till mållinjen.

”Man lyssnar ju efter både det ena och det andra, men jag försökte bara köra på så snabbt jag kunde och ta bilen i mål. Efter två sorger så känns det skönt att äntligen ha kunnat ro hem hela serien” sa Petrovic i intervjun till STCC+ direkt efter målgång.

”Det har ju varit min bästa säsong någonsin där vi har tagit alla pole vi har kunnat och vunnit alla race utom två. Jag är skitnöjd och är så jäkla glad för det här teamet som har slitit i tre säsonger utan att få till det, och nu äntligen så får vi skörda lite frukt och ta en rejäl utekväll!”

ÖVERRASKANDE - MEN LÅNGT IFRÅN ORIMLIGT ANDRAPLATS!
Konsekvent racing, långsiktiga beslut och få misstag… så låter oftast receptet på hur man placerar sig i toppen av ett mästerskap. Och det är precis vad Ludvig Bäck, 20-åringen från Kalv, har lyckats med under 2022.

Förra året vann han SR1 Cup och växlade till den här säsongen över till en SR3 som ett vidare steg i programmet. Det har aldrig funnits någon tveksamhet om att Ludvig är en snabb förare med mycket bilkontroll, redan vid sin shakedown på Ljungbyheds Motorbana hängde han ut bakändan på den nya SR3an och såg ut att stortrivas bakom ratten.

Under 2022 har han dessutom utvecklats massor i sin race craft, något vi har fått se prov på ett flertal gånger. Genombrottet kom på Ring Knutstorp i somras när första pallplatsen i nya bilen bärgades.

För varje varv som den relativt orutinerade föraren kör kommer han bli både snabbare och svårare att möta. Vi ser med spänning fram mot Ludvigs fortsatta utveckling!

TAKTERNA SITTER I FÖR JÖNSSON
För den 3-faldige Radical mästaren Marcus Jönsson (MJ Racing) är det ingen skräll att stå på pallen och ta mästerskapsmedaljer med sig hem. Det har han gjort många gånger förut! Men att göra comeback i en äldre bil, som vid många tillfälle är i underläge mot de nyare och snabbare bilarna i startfältet, och att dessutom sluta på en tredjeplats i mästerskapet är något av en bragd.

32-åringen från Östra Karup har kört årets säsong med familjeteamet och med far Jatte Jönsson i spetsen som mekaniker. Trots en lång rad med utmaningar har teamet gjort det bra och Marcus har förvaltat resultaten på bästa möjliga sätt. Någon seger i årets upplaga blev det aldrig, men flertalet pallplatser har talat sitt tydliga språk.

Om MJ Racing fortsätter att jaga en ny mästerskapstitel med en SR3 nästa säsong återstår att se, men vi är många som hade jublat om fallet blir så.

Philip Svensson - Radical

Design by Bloms IT