När SSK-finalen kördes i Karlskoga var det en debutant som alla höll ett extra vakande öga på. Det var nämligen Prins Carl Philip. Flash Engineering ställde i ordning en Volvo S60 Challenge till prinsen som han körde i värstingklassen SSK Klass 3. Håkan Malmborg vann finalen före Eric Persson och Henrik Rosengren. Det var ett blandat heat där även Kamasa-Tools och SSK Classic körde. Prinsen körde i mål på en hedrande niondeplats totalt och han blev sexa i klassen. Det var riktigt roligt och jag får väl vara nöjd med den debuten och hoppas på bättre placeringar vid senare tillfällen, sa prinsen. Gammelbilarna går fort fortfarande. Lennart Björk var närmast efter toppen i klass 3 och han vann före Jörgen Adlén och Christer Nordlund. Johan Eriksson vann Kamasa-Tools Cup före Enar Viktorsson och Kenneth Ekström. Fredrik Spångberg vann Volvo Original Cup före Patrik Jansson och regerande mästaren Fredérick Bylund. Leif Blyberg vann Fyndbörsen Cup före Andreas Kangro och Håkan Johansson. Juniorerna hade två mästerskap detta år, ett för den gamla Renault 5-modellen och ett för den nya Cliomodellen. Fyra förare hade valt att bygga en ny bil inför säsongen, men Markus Nordenström visade att det fortfarande fanns fart i den gamla stålmusen. Nordenström vann finalen före Gustav Rantzow och Joakim Ahlberg. Ted Brink var klart bäst bland Clioförarna där han tog åtta segrar under året. Formel Fordklassen hade verkligen inte rosat marknaden under säsongen, men med lite prispengar som lockbete blev det säsongens största startfält i finalen som vanns av Per Staaf Jr före Richard Hansson och Dennis Sinzenhauser. I Superkart vann Per-Olov Ogeborn före Fredrik Elg och Lars-Åke Björk. Leif Blyberg blev årets SSK-Mästare.
Bengt-Åce Gustavsson - www.racefoto.se